Op naar Tanzania!

17 november 2017 - Gorredijk, Nederland

Lieve allemaal,

Het avontuur gaat bijna beginnen. Morgen vlieg ik, samen met Charlotte, namelijk voor 12 weken naar Tanzania! Wij gaan daar een minor doen bij Totohealth. Totohealth is een organisatie die door middel van mobiele technologie moeder- en kindsterfte probeert te verminderen. Dit doen zij middels het sturen van gepersonaliseerde berichten naar ouders van kinderen of zwangeren. Deze zijn gebaseerd op de leeftijd van hun kind of de termijn van hun zwangerschap. In deze berichten staan eventuele waarschuwingssignalen voor de gezondheid / ontwikkeling van hun kind, waar de ouders vervolgens actie op kunnen ondernemen. Daarnaast regelen zij bevallings- en babypakketten. Deze zijn nodig om zo hygiënisch mogelijk te kunnen bevallen en voor een goede start van een kind.

Wij gaan daar een soort training opzetten met als doel het duidelijk maken van de noodzaak van die pakketten; waarom is dit belangrijk voor een veilige en hygiënische bevalling? Daarnaast zijn we van plan een filmpje te maken waarin duidelijk wordt wat Totohealth precies doet en waarom hun werk belangrijk is bij het verminderen van moeder- en kindsterfte. Voor de producten van Totohealth, die nodig zijn bij het verminderen van moeder- en kindsterfte, gaan wij proberen om hulp/donaties te regelen. Deze zijn namelijk erg duur voor de lokale bevolking in Tanzania. Dit willen we met behulp van het filmpje voor elkaar zien te krijgen.

Ik zal proberen om de komende 12 weken zo nu en dan een blog te schrijven om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen daar (mochten jullie dit enigszins leuk vinden om te volgen).

Voor nu geniet ik nog even een dag van dit, iets koudere, land en al het oerhollandse eten wat ik straks moet gaan missen.

Liefs,

Aukelien

1. Madelon:
    17 november 2017
    Je bent een topper Aukelien!!!
  2. Jouw mem:
    17 november 2017
    Geniet van dit avontuur de komende maanden! Het is een grote uitdaging, maar het gaat jou vast lukken!
    Veel liefs,
    Mem
  3. Wilma en Wim Branderhorst:
    17 november 2017
    we gaan het volgen Aukelien, heel veel succes daar, het is een grote verlegging vaan grenzen en ik denk dat je met een schat van opgedane ervaringen straks weer thuis komt. Je bent een stoere meid!!
  4. Vanessa Venema:
    17 november 2017
    Wat een geweldige ervaring Aukelien!! We wenzen je vanuit noorwegen heel veel succes met dit spannende avontuur!

Groetjes van Vanessa (oud-kollega van je vader bij gem . Hveen)
  5. Claudine:
    17 november 2017
    Lieve Auk, ik wens je heel veel succes en vooral heel veel plezier in Tanzania! Het gaat een super ervaring worden die je nooit meer zult vergeten. Dus vergeet vooral niet te genieten 😙!
  6. Lotte van de Pas:
    17 november 2017
    Wat een super uitdaging ga je aan. Ik weet zeker dat je dit fantastisch gaat doen!! Wat ik ook zeker weet is dat ik je heel erg ga missen! Geniet daar volop 😘
  7. Catharina heerink de Jager:
    21 november 2017
    Wat een prachtige onderneming, wens je veel succes. Ik heb naast je ouders gewoond in ureterp. Heel lang geleden ☺